fredag den 4. marts 2011

Første døgn som Busters mor

Disclaimer: i det følgende forekommer nok et hav af slå- og kommateringsfejl. Det skyldes nattens manglende søvn og den lykkerus og ikke mindst travlhed gårsdagens opkald medførte ;-)

Hvilket døgn! Efter at have modtaget Tinas opringning lidt over tre på vej ud til bilen på skolen, gik den hæsblæsende mod storebrors børnehave. Herefter mod stationen da farmand havde smidt hvad han havde i hænderne og kastet sig ind i toget for at komme hjem. Således forenet overbragte vi nyheden til Hugo. Det var vist lidt overvældende for ham at al den snak om flyvere til Sydafrika og om lillebror/søster nu viste sig at blive virkelig. Men mors og fars eksalterede glæde smittede af og storebrorgaven hjalp også ;-)

Herefter fulgte nogle timer med snurren rundt om os selv hjemme foran computeren, hvor der blev sat gang i alle listernes gøremål. Lars Smedegård tryllede med billetter (min helt!) og der blev taget hul på alle de andre ting, der også skulle gøres.

Ikke mindre end tre computere måtte der til
Om aftenen dukkede Busters tanter op med blomster og gaver og en ordentlig portion overblik og effektiv projektledelse. Så skal jeg love for tingene kom i system.




Det var også nødvendigt for dagen idag har indtil videre været mere hektisk end ever, trods de meget få timer jeg fik lukket øjnene i nat. Den har stået på arbejde og rejseplanlægning på en og samme tid. Jeg har været et sandt multitasking-vidunder i dag! Desværre er jeg nødt til at arbejde mandag også. Det er ikke sådan lige at gå på barsel med en dags varsel, når man har 4 hold der skal videregives, og et projekt der starter mandag morgen og 15 3.g'ere og 5 hf'ere der skal vejledes om synopser og og og... Heldigvis har jeg verdens bedste kolleger, der redder min røv, men det er surt at skulle arbejde dagen før vi letter i Lufthansas Airbus.

Efter arbejde-slash-Buster-planlægning, lavede jeg raid på diverse butikker jeg kunne komme i nærheden af. Resultatet, som dog kun er foreløbigt da blitzangrebet fortsætter i morgen, kan ses her.


Og Hugo har haft Busters billeder med i børnehaven i dag og har vist solet sig i al storebror-opmærksomheden, og taler nu om lillebror som havde han altid været der. Der laves allerede smæde-rim om ham og han drilles allerede med at han garanteret ikke kan slå kolbøtter. Jeg forudser at vi får meget travlt med at holde styr på de to drenger'e. En stærk alliance er vist skabt allerede :-)

Det er lidt svært at samle de to brødre til fotografering ;-)

4 kommentarer:

  1. Årh, det vækker minder :) Sikke et dejligt billede lige dér nederst af storebror Hugo med billedet af lillebror :) Hvor ser jeres Buster da skøn ud, dér langt væk på skærmen men alligevel helt tæt på hos Jer! Maja - tænk, hvordan verden ser ud om en uge - hvor er det vildt! Mandag skal bare overståes, og SÅ skal I afsted på jeres livs rejse/vol. 2 :)

    SvarSlet
  2. Åh hvor er da bare så dejligt, så dejligt for jer! Endnu en gang tillykke med lillebror-Buster!

    SvarSlet
  3. Hahahahaha - ææælsker billedet af dig med hovedet i hænderne. Det siger alt. Men det er dælme også om at holde hovedet ovenvande lige nu, for sikke en rejse der venter. Hurraaaa for dejlige opringninger, der skaber kaos, brødre der elsker hinanden og rejser, der forandrer familieliv for altid. LOVE it.
    Knus fra Tante Vivian

    SvarSlet
  4. Gratulerer med en lillebror!! Så fantastisk! Og en stolt storerbror...

    Lykke til med de siste forberedelser og reisen til nydelige Sør-Afrika. Jeg kjenner det i magen og i hjertet.

    Hilsen Synnøve fra Oslo.

    SvarSlet